ספר השמות האבודים | קריסטין הרמל
כשאווה טראוב אברמס, ספרנית על סף פרישה, מבחינה בוקר אחד בעיתון בתמונה של ספר שלא ראתה זה יותר משישים וחמש שנים – ספר השמות האבודים – מבטה קופא. מתברר שחוקרים מצאו את הספר ומתקשים לפענח את החידה הטמונה בו – חידה שרק אווה יודעת את פתרונה.
פריז, 1942: אווה נאלצת לברוח מהעיר עם אמה לאחר שאביה נתפס על ידי הנאצים. הן מוצאות מקלט בעיירה הררית קטנה באזור החופשי של צרפת, ואווה מתחילה לזייף תעודות זהות עבור ילדים שמוברחים מעבר לגבול, אל שווייץ הניטרלית. יחד עם זייפן מסמכים מסתורי ויפה תואר בשם רֵמי, אווה מחליטה שהיא חייבת לשמר איכשהו את שמותיהם האמיתיים של הילדים, הצעירים מכדי לזכור מי הם באמת.
אך ככל שהמלחמה מתקדמת, עבודת הזיוף נעשית מסוכנת יותר ומעמידה בסכנת חיים את אווה ואת האנשים הקרובים ללבה. וכשבוגד מתגלה בשורות המחתרת, אווה צריכה להחליט אם להציל את חייה שלה או להמשיך להילחם למען הילדים בכל מחיר.
ספר השמות האבודים הוא רומן סוחף ומרגש הנשען על עובדות היסטוריות ומשמש עדות לנחישותה של רוח האדם ולכוחם של האומץ והאהבה לעמוד מול פני הרוע.
זהו ספרה השמיני של קריסטין הרמל הרואה אור בהוצאת הכורסא. קדמו לו רבי-המכר המתיקות שבשכחה, כשניפגש שנית, רק עוד יום אחד, הדירה ברחוב אמלי, איטלקית למתחילים, סודות בית השמפניה ונשיקה צרפתית.
סיפור עוצר נשימה על הישרדות וגבורה שבמרכזו זייפנית מסמכים המסכנת הכול כדי לעזור לילדים יהודים לברוח מצרפת שתחת הכיבוש הנאצי." (מגזין פיפל)
אדום, לבן וכחול מלכותי | קייסי מקוויסטון
מה קורה כשהבן הראשון של ארצות הברית מתאהב בנסיך מוויילס?
כשאימו נבחרת לנשיאת ארצות הברית, אלכס קלרמונט־דיאז מוצג מייד כנער הזהב: יפה תואר, כריזמטי, מחונן – הדמות המושלמת לשיווק הנשיאוּת לצעירים בני דור המילניום. יש רק בעיה אחת: אלכס מסוכסך עם הנרי, הנסיך הבריטי, וכשלידי הצהובונים מגיע תיעוד של ריב ביניהם, היחסים בין ארצות הברית לבריטניה עולים על שרטון.
ראשי המשפחות ופעילים בכירים הוגים תוכנית לבקרת נזקים: הפסקת אש מבוימת בין שני היריבים. מה שמתחיל כפיוס בדוי, שנראה יפה בצילומים לאינסטגרם, מתפתח למערכת יחסים עמוקה ומסוכנת יותר מכפי שאלכס או הנרי מעלים על דעתם. בתוך זמן קצר אלכס מוצא את עצמו שקוע ברומן סודי עם הנרי, והרומן מאיים לחבל במאמצים לקראת בחירתה מחדש של הנשיאה ולחולל סערה בשתי האומות.
מניין אנחנו שואבים את האומץ ואת הכוחות להיות האנשים שנועדנו להיות? ואיך נוכל לממש את אופיינו האמיתי ולתת לו לפרוח? אדום, לבן וכחול מלכותי מאת קייסי מֶקוויסטוֹן הוא ספר שנפלא לחיות בתוכו ולדמיין איך הוא הופך למציאות.
תיבת הזכרונות | קתרין יוז
רגע לפני שתחגוג את יום הולדתה המאה, נתקלת ג’ני בידיעה בעיתון על טקס זיכרון שעתיד להתרחש בעיירה ציורית על חוף הים הליגורי שבאיטליה. ג’ני מבינה מייד שתהיה חייבת לנסוע לאיטליה -זה הסיכוי היחיד שלה להשלים עם מה שהחל במלחמה, לפני כמעט שמונים שנה.
השנה הייתה 1940 וההפצצות על מנצ’סטר הלכו וגברו. ג’ני, אז נערה חלשה שהחלימה בקושי משיתוק ילדים, נשלחה יחד עם אחיה לואיס לאזור הכפרי, ובני משפחת אוונס מוויילס אימצו אותם לביתם, ובהמשך גם לליבם. אך למרות ההרים הירוקים והמפלים השוצפים מסביב, האידיליה לא נמשכה לאורך זמן. כעת, אחרי שראתה את הידיעה בעיתון, ג’ני מוצפת בזיכרונות מהתקופה ההיא. היא חולקת אותם עם קנדיס, עובדת בית האבות שבו היא מתגוררת, שחולמת להיות קוממטיקאית וכבולה במערכת יחסים הרסנית. ג’ני מכירה היטב את המשיכה למסעיר ולמרגש, אבל יודעת גם מהו המחיר שמשלמים כשמוותרים על הנוח והבטוח.
היא נזכרת במשולש הרומנטי שנוצר עם הגעתה לוויילס ומספרת לקנדיס על לורק האכפתי והחרוץ, על ניקו האיטלקי בעל העיניים השחורות הממגנטות, ועל ההחלטה הקשה ביותר שקיבלה בחייה.
מותרות | יעל משעלי
רגע לפני שהיא נכנסת למקלחת, מפרסמת גיבורת מותרות פוסט בפייסבוק. וככה היא כותבת:
"יאללה, גרושות, דברו איתי. אני שוקעת. מוכרחה לשמוע איך אחרות מתמודדות עם כל זה. כתבו לי. ניפגש. אני צריכה אוויר. מצופים. פרופורציות. גלגלי הצלה. סיפורים. לא של גרושות שהתגרשו נהדר. לא של גרושות מאושרות. לא שבעצמן יזמו את הפרידה. לא צעירות שכל העתיד לפניהן. לא מאוהבות בזוגיות שנייה. לא מסוחררות מהחופש באמצע החיים. לא שעושות חגים כולם יחד כי נשארו משפחה. מפרגנת לכן מכל הלב ומקנאה בכן משורשי השיער ועד קצות הבהונות, אבל עכשיו צריכה רק שבורות, מרוסקות ואומללות עם עדיפות ברורה לבנות גילי".
כשהיא יוצאת מהמקלחת מחכים לה אלפי לייקים ומאות נשים שרוצות לספר לה את הסיפור שלהן. היא בוחרת שבע, מאזינה לסיפור של כל אחת מהן ודרכו מספרת ברמזים ובשברי משפטים גם את הסיפור שלה.
הסיפורים האישיים מאוד האלה הם הסיפורים של כולנו, הנשים והאנשים, הנשואים והגרושים, הנשואות והגרושות. אלה טקסטים על אהבה ועל כאב ועל תשוקה ועל עייפות ועל שקרים ואמת, והם מבריקים וחפים מכל מניפולציה וקישוטים רומנטיים.