Page 71 - waia177B
P. 71
לשכנע אותו לרדת מכל העניין .אבל כשהוקינס לקשר קרוב עם פסיכופת יוכל להבין איך לשקר מחוץ לטווח ההשפעה של מהפכות כמו מי טו,
נמצא מת ובראשו קליע ,דקר מבין שיש מי שנבהל מכוּון מטרה יש כוח להתביית על אדם ולהרוס אותו, בלי להשאיר סימן ברשתות החברתיות .מסויטים
מפתיחת תיק הרצח מחדש ,ומחליט לקחת על פשוטו כמשמעו .לא כמעט ,לא אולי ,לא בערך ,לא ומבודדים ,הם מצפינים בחוכמה את הסודות שלהם
כמו ארגוני פשיעה .כדי לכתוב על זה אין לי ברירה
עצמו את החקירה. בכפוף לפרשנות". אלא להתגבר על האילמוּת והחשאיות ,על ההרגל
דקר הוותיק והמנוסה חושב שראה כבר הכול, לשמור הכול בבטן ועל הפחד מה יגידו .אני לא
ולמרות זאת הוא מופתע מנחישותו של הרוצח גאולה
האמיתי להסיר מדרכו כל מי שמתקרב לחקירה. דיוויד באלדאצ'י באמת מתגברת ,כמובן .אבל אני כותבת".
כששוטרת נרצחת ,ועדים נעלמים ,נחישותו של דבר שמתחפש לאהבה הוא עדות כנה וחשופה על
דקר לחשוף את האמת רק הולכת וגוברת .וכשהיא כל העקבות בתיק הובילו אל מריל הוקינס .העדויות חייה של עוז ,אבל גם מסמך ייחודי על הדינמיקה של
מתגלה ,הוא מבין כמה חמורה הייתה הטעות שעשה הנסיבתיות והראיות הספיקו כדי לשכנע את בית עריצות בתוך המשפחה ,שראשיתה באלימות פיזית
המשפט שהוא הרוצח והוא הורשע .פשוט וקל .קל ומילולית ,ואחריתה בהטרדה מאיימת ובהפצה
לפני שנים. מדי .אבל זה היה התיק ראשון של איימוס דקר ,בלש מכוונת של השמצות שקריות ,במטרה להשתיק את
זהו עוד מותחן מרתק בכיכובו של הבלש איימוס מתחיל ,צעיר וחסר ניסיון ,והוקינס נשלח לכלא לכל הצד הנפגע .על הדיבה שהפיץ אביה ,שהתגלתה
דקר ,המכונה ”איש הזיכרון” ,שמביא את כתיבתו של לה רק לאחר מותו ,כותבת עוז" :אנשים מבוגרים
דיוויד באלדאצ’י לשיאים חדשים ,ומותיר את הקורא ימי חייו. יודעים ,פחות או יותר ,מה הופך דיבה לעבירה
השנים חלפו .הוקינס הקשיש שוחרר מבית הסוהר פלילית בספר החוקים ,אבל רק מי שנפל קורבן
חסר נשימה עד העמוד האחרון. כשהוא חולה סופני וחסר כול ,ועכשיו יש לו רק להטרדה ,לחרם ,לבריונות ברשתות החברתיות או
רבי–מכר נוספים מאת דיוויד באלדאצ’י’ :דרך בקשה אחת -שאיימוס דקר ,מי שהרס את חייו,
ארוכה’’ ,הנופלים’’ ,התיקון’ ועוד רבים אחרים ,שיצאו יטהר את שמו .דקר מתלבט ,והממונים עליו מנסים
בעברית בהוצאת מודן.
הבית ההולנדי
אן פאצ'ט
מייב ואחיה הצעיר לא ידעו כמה מפואר הבית שהם
גדלו בו .לא היה להם מושג כמה ייחודיים הקירות
המעוטרים והתקרות המצוירות ,אילו סיפורי אהבה
החלו באולם הנשפים שבקומה השלישית או כיצד
דלתות הזכוכית הכפולות מאירות את גני השכנים
בלילה .עבורם היה זה המקום שהם נולדו בו ,המקום
שדני שיחק בו לעיני אחותו הגדולה והחכמה ,אביהם
ניהל את עסקיו בדממה ,ואימם השכיבה אותם לישון.
אך יופיו של הבית לא נעלם מעיני הסובבים ,ולפני
שהגיעו מייב ואחיה לבגרות הם כבר מצאו את
עצמם בקרב משפטי מכוער ,מנושלים מכול; אביהם
מת ,אימם איננה ,אישה זרה נדחקה לביתם ,והם
משקיפים עליו ממכונית בשולי הרחוב .האם בית
יכול לחרוץ את גורל דייריו? האם המקום שבאת
ממנו קובע מי אתה ומי תהיה?
מייב בת העשרים ודני בן השלוש עשרה חיים לבדם
בעולם שדבר אינו מובטח בו ,מלבד דאגתם זה לזה.
כתיבתה הרגישה של אן פאצ'ט ידועה כל כך
שמגזין טיים ציין את שמה ברשימת 100האנשים
המשפיעים ביותר בעולם .ספרה הקודם כל
המשפחות המאושרות ,היה אחד הספרים הנמכרים
בעולם בשנת צאתו לאור ,והבית ההולנדי מועמד
לפרס פוליצר ונחשב ספרה הטוב ביותר.
מועדון הספר הטוב בחסות:
"ספריית עמי" מאחלת לקוראי "אנחנו באמריקה" ולכל בית ישראלח ג פ ס ח ש מ ח !
ספרים | די וי די | סרטים דיגיטליים | מוזיקה | מתנות מישראל
www.stmus.com
1-800-223-7478 חנות הספרים בעברית הגדולה בארה"ב
71 www.weinamerica.com To Advertise please call: (818) 654-2515