Page 28 - ‏‏waia169
P. 28

‫לאחר שקיבל את התואר שלו מבית הספר הנחשב‬                ‫נגן‬                                                                                                            ‫צילום‪Thomas Eder :‬‬
‫למוסיקה איסטמן ב‪ 1993-‬הוא הפך למנהל‬                   ‫הג'אז‬
‫המוסיקלי הצעיר ביות אי פעם של ה‪Lovewell -‬‬
‫‪ .Institute of Creative Arts‬הוא שב ללוס אנג'לס והפך‬  ‫תמיר הנדלמן נאלץ לבטל קונצרטים רבים שתוכננו לו‬
‫לפסנתרן ומעבד מוסיקלי מבוקש‪ ,‬ערך קונצרטים‬            ‫בארה"ב ובעולם‪ ,‬אך הוא מצא דרך מקורית להמשיך‬
‫ברחבי ארה"ב‪ ,‬אירופה ואסיה‪ .‬בין הקרדיטים‬              ‫להופיע ולהגיע לקהל רחב באמצעות קונצרטים בזום‬
‫המרשימים שלו‪ :‬הוא היה סוליסט אורח בתזמורת‬
‫של הנרי מנ'ציני‪ .‬הוא ליווה את ברברה סטרייסנד‬
‫כשחזרה להופיע בוילאג' ואנגרד בניו יורק והוא גם‬
‫לקח חלק באלבומה ‪ .Love is the answer‬הוא גם‬

  ‫מופיע באלבומה של נטלי קול‪.Still Unforgetable ,‬‬
‫כפרופסור למוסיקה ביו‪.‬סי‪.‬אל‪.‬איי הוא המשיך‬
‫ללמד אונליין מביתו לאחר שהאוניברסיטה נאלצה‬
‫לבטל את הלימודים בקמפוס בגלל ה‪-‬קוביד ‪.19‬‬
‫"כשאני מלמד מהבית‪ ,‬פסנתר היאמהה שלי מחובר‬
‫למחשב כך שסטודנטים יכולים לראות את התווים‬
‫אותם אני מנגן ובמקביל לשמוע אותי‪ .‬עם כיתות‬
‫האביב שלנו ביו‪.‬סי‪.‬אל‪.‬איי פחתנו דרכים קריאטיביות‬
‫עבור הסטודנטים להקליט אחד עם השני וליצור‬
‫את הקליפים שלהם ביוטיוב ולהיות באינטראקציה‬
‫בזמן אמת‪ .‬במקום להסתכל על המצב כמגבלה אנו‬
‫מסתכלים על זה כאתגר‪ -‬איך אנו יכולים להשתמש‬
‫בטכנולוגיה על מנת ללמוד ולשמור על מוטיבציה"‪.‬‬
‫הדלמן מאמין שגם לאחר שהקורונה תהיה עניין‬
‫של העבר והוא יוכל לשוב ולהופיע‪ ,‬יהיה עדיין‬
‫מקום לקונצרטים בזום‪ .‬הזמן הזה איפשר לו להגיע‬
‫לקהל באירופה ובארה"ב באותו הזמן‪ .‬זהו לא מסוג‬
‫הדברים שהיה חושב עליהם לפני הקורונה‪" .‬נתתי‬
‫קונצרט ביולי לקהל בלונדון בשעות הבוקר אצלנו‬
‫כך שגם הם יוכלו להשתתף בקונצרט שנערך‬

                                 ‫בשעה סבירה"‪.‬‬
‫"הרבה מאוד קונצרטים שהיו אמורים להתקיים‬
‫בחודשים האחרונים התבטלו‪ .‬גם עבורי‪ ,‬קונצרטים‬
‫שתוכננו להתקיים בישראל‪ ,‬גרמניה‪ ,‬צרפת וניו‬
‫יורק‪ ,‬נידחו‪ .‬הייתי אמור להופיע עם השלישיה שלי‪,‬‬
‫תזמורת הקלייטון האמילטון לג'אז ושלישיית ג'ף‬

‫צילום‪Janis Wilkins :‬‬                                 ‫אני מנגן יצירה מוכרת‪ ,‬אני אעבד אותה מחדש‪.‬‬                    ‫איילה אור‪-‬אל‬
                                                     ‫אני מגלה יצירות חדשות של מלחין אהוב ומשתף‬
‫המילטון וכן הקבוצה החדשה שלי ה‪Spirit of Israel -‬‬     ‫אנדקדוטות עליהן כמו למשל איך גרשווין התחיל‬       ‫מדי יום שבת בשעה ‪ 6‬בערב‪ ,‬פסנתרן הג'אז תמיר‬
‫‪ .Ensemble‬קונצרט של הסימפוניה של ממפיס‬               ‫לכתוב את רפסודיה בכחול‪ .‬זה כיף לחבר את‬           ‫הנדלמן יושב ליד הפסנתר שלו ונותן קונצרט בפני‬
‫שהיתה אמורה לבצע את רפסודיה בכחול‪ ,‬גם‬                                                                 ‫קהל של ‪ 60-70‬איש‪ .‬חרף מגיפת הקורונה‪ ,‬הנדלמן‬
‫התבטלה‪ .‬בסופו של דבר אני יודע שהקונצרטים‬               ‫הנקודות ונחמש להשאיר מקום לאימפרוביזציה‪.‬‬       ‫מצא דרך ייחודית להמשיך ולתת קונצרטים פרטיים‬
‫האלו ישובו להתקיים‪ ,‬גם אם זה יקח מספר חודשים‬         ‫הנדלמן ידע הוא רוצה להיות פסנתרן מגיל צעיר‬       ‫בדיוק כפי שעשה לפני פרוץ המגיפה‪ .‬פסנתרן הג'אז‬
‫או שנה‪ .‬עם קצת סבלנות‪ ,‬דברים ישובו לעצמם‪.‬‬            ‫"זה התחיל כשהייתי בן שש והלכתי בדיזינגוף בתל‬     ‫המלמד גם מוסיקה ב‪ – UCLA‬נהג לתת קונצרטים‬
‫בינתיים‪ ,‬אני שמח שיש לי משהו חדש ומוסיקלי‬            ‫אביב‪ .‬ראיתי חנות מוזיקה שם ניגן מישהו על אורגן‪.‬‬  ‫בבתים פרטיים בפני חובבי מוסיקה‪ ,‬בעיקר מוסיקת‬
                                                     ‫זה נשמע לי כמו תזמורת שלמה בגלל שהיו כל כך‬       ‫ג'אז‪ .‬עכשיו הוא מארח אותם בביתו הפרטי דרך זום‬
                            ‫לצפות לו מדי שבוע"‪.‬‬      ‫הרבה כלים שם‪ :‬תופים חצוצרות וכו'‪ .‬מאותו הרגע‬     ‫ולמרבה ההפתעה‪ ,‬מספיק אנשים עדיין מצטרפים‬

                                                               ‫ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיי‪".‬‬      ‫ונהנים משעה מדהימה של מוסיקה בשלט רחוק‪.‬‬
                                                     ‫בתחילה הוריו שלחו אותו לשיעורי אורגן ורק לאחר‬    ‫"אנשים נהנים להקשיב ולצפות בקונצרטים חיים"‬
                                                     ‫שעברו לארה"ב בשנת ‪ 1984‬הוא התחיל לקחת‬            ‫מסביר הנדלמן בשיחת טלפון מביתו בטרזנה "כל‬
                                                     ‫שיעורי פסנתר‪" .‬המורה שלי לפסנתר גרה ‪ 30‬מייל‬      ‫הופעה היא מיוחדת ושונה‪ ,‬היא משהו שלא יקרה‬
                                                     ‫מביתנו וכל שבוע ההורים שלי היו מסיעים אותי‬       ‫שוב בשבוע הבא‪ .‬לפני הקורונה ניגנתי מדי חודש‬
                                                     ‫לשיעור בן שעתיים" הוא נזכר‪ .‬ההשקעה התבררה‬        ‫בבית פרטי של חברים‪ .‬אהבתי את האינטימיות של‬
                                                     ‫כנכונה כי בגיל ‪ 14‬הוא כבר זכה בתחרות של יאמהה‬    ‫ההופעות האלו בפני קבוצות קטנות של אנשים‪.‬‬
                                                     ‫באורגן‪ .‬מאוחר יותר הוא התחיל לתת קונצרטים‬        ‫עכשיו אני עורך את הההופעות האלו מדי שבוע‬
                                                                                                      ‫וכל הופעה מוקדשת למלחין או מוסיקאי אחר‪ .‬אם‬
                                                                                   ‫ביפן ובמרכז קנדי‪.‬‬
                                                                                                                                              ‫‪www.weinamerica.com 28‬‬
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33