Page 22 - waia210
P. 22

‫החבר'ה התעוררו ביום שבת בבוקר לקריאת‪" :‬צבע‬        ‫ערב גביחבווףשזישקליםחברים‬
‫אדום" ולקולות המטחים‪ .‬בסרטונים שצילמו כמה‬
‫מהם‪ ,‬נראה שבתחילה הם לא ממש הבינו עד כמה‬                                                              ‫‪ 21‬חברים החליטו‬
‫המצב מסוכן‪ ,‬ההכרה בכך עם זאת הגיעה מהר‬                                                               ‫לצאת לערב חברתי‬
‫מאוד‪" .‬בהתחלה התחבאנו בין המכולות בחוף שם‬                                                           ‫מהנה בחוף זיקים ביום‬
‫הדייגים מאחסנים את הציוד שלהם‪ ,‬הסתתרנו‬                                                              ‫שישי ה‪ 6-‬באוקטובר‪,‬‬
‫שם במשך כ‪ 20-30-‬דקות והתפללנו שלא תיפול‬                                                              ‫בבוקר המחרת הם‬
‫רקטה עלינו‪ .‬עשרות רקטות נפלו כ‪ 100-‬מטר‬
‫ממנו‪ .‬בינתיים התחילו להגיע סירות מהחוף עם‬                                                              ‫התעוררו ל"צבע‬
‫המחבלים‪ .‬בהתחלה לא הבנתי מה אנחנו רואים‪,‬‬                                                              ‫אדום" וקולות ירי‬
‫אבל אז התחילו לירות עלינו מהים והבנו במה‬
‫מדובר‪ .‬באותו זמן‪ ,‬גם חיל הים פתח באש‪ ,‬חלק‬                                                           ‫ומאותו הרגע הם החלו‬
‫מהכדורים עפו לחוף‪ .‬בשלב הזה ידענו שאנחנו‬                                                            ‫להמלט מהטרוריסטים‬
‫לא יכולים להישאר שם והתחלנו לרוץ כשתוך כדי‬
‫כדורים עפים לידינו ופוגעים בחול מטר לידינו‪ .‬רצנו‬                                                       ‫של חמאס שהיו‬
‫מזרחה לכיוון בסיס זיקים הסמוך‪ .‬כשהגענו לש"ג‬                                                              ‫בעקבותיהם‪.‬‬
‫התחלנו לדפוק על השער והתחננו לש"ג שתכניס‬                                                            ‫ראיון עם אחד הניצולים‪,‬‬
‫אותנו‪ .‬החיילת‪ ,‬טירונית שרק התגייסה לצבא חודש‬                                                             ‫אריאל עין גל‬
‫וחצי לפני כן‪ ,‬אמרה שהיא לא יכולה להכניס אותנו כי‬
‫אין אישור‪ .‬התחננו לפניה‪ ,‬אמרנו לה‪ :‬אנחנו יחפים‪,‬‬   ‫שהתאים לכולם ובסוף הוא נפל על ה‪ 6-‬באוקטובר‪.‬‬                   ‫איילה אור‪-‬אל‬
‫ברחנו מהחוף‪ ,‬יש חדירה של מחבלים‪ .‬בסוף היא‬                                      ‫המיקום‪ :‬חוף זיקים‪.‬‬
                                                                                                    ‫התקפת הטרור על ישראל ב‪ 7-‬באוקטובר‪,‬‬
                   ‫השתכנעה ונתנה לנו להיכנס"‪.‬‬     ‫אריאל הלומד מדעי המחשב ובלשנות‪ ,‬זוכר שהערב‬        ‫חשפה אלפי סיפורים מזעזעים וטרגיים אך גם‬
                                                  ‫התחיל בכיף‪" .‬היינו ‪ 21‬חבר'ה‪ .‬כשהגענו לחוף‪ ,‬רצינו‬  ‫מאוד מרגשים והירואים‪ .‬אריאל עין גל‪ ,26 ,‬אחד‬
‫"נכנסנו למיגונית של הש"ג להסתתר שם‪ .‬אני הבנתי‬     ‫להתמקם בחוף המוכרז היכן שיותר מאוחר נטבחו‬         ‫הניצולים מהטבח בחוף זיקים‪ ,‬הגיע ללוס אנג'לס‬
‫שבגלל שהחיילת טירונית‪ ,‬לא תבוא ממנה הישועה‬        ‫בו כולם‪ ,‬אבל שניה האחרונה החלטנו להתמקום‬          ‫לפני כשבועיים במטרה לספר את סיפור ההצלה‬
‫וביקשתי שתיתן לי את הרובה שלה‪ .‬היא סירבה‬          ‫באזור הלא מוכרז של החוף‪ .‬הבאנו אתנו פתיליות‪,‬‬
‫בהתחלה אבל התקשרה למפקד שלה שנתן לי‬               ‫גנרטורים‪ ,‬אוכל‪ ,‬שתיה‪ ,‬די‪.‬ג'יי‪ ,‬מוסיקה‪ .‬מסיבה‬          ‫המדהים שלו על ידי מפקדים בסיס חוף זיקים‪.‬‬
‫אישור לקחת את הנשק‪ .‬חיפיתי על החברים שלי‬          ‫די רצינית‪ .‬חגגנו עד השעה ‪ 6‬בערב והלכנו לישון‪,‬‬
‫במשך כ‪ 40-‬דקות כשכל אותו זמן בחוף המוכרז‬                                                            ‫אריאל‪ 26 ,‬סטודנט באוניברסיטת באר שבע וחבריו‬
‫המחבלים עשו טרור וטבחו בכל מי שהיה שם‪ .‬יותר‬                             ‫בשעה ‪ 6:30‬התחיל הבלגן"‪.‬‬     ‫מבר ה"מילבה" בבאר שבע החליטו לערוך ערב‬