Page 20 - waia210
P. 20

‫הרב בנימין בלך‬

‫בין האנאטים־בציואנומתת ויאשנטהיבשדמילות?‬

‫אלו שרוצים לטבוח ביהודים מוצאים דרכים להגביל למראית־עין את יעד שנאתם‪,‬‬
  ‫למקד את כוונותיהם הרצחניות אל עבר אגף מוגדר ומסוים של שרידי פרעות‬
    ‫האנטישמיוּת של דורות העבר‪" .‬בד ההסוואה" של ימינו הוא "ישראלים"‬

‫נגד השמצה" מצאה שצייצו לאחרונה את המילים‬           ‫לא שונא יהודים‪ ,‬וכי אתה רק אנטי־ציוני‪ .‬אבל האמת‬   ‫זה היה לפני יותר מעשר שנים‪ .‬עסקתי במיזם‬
‫"היטלר צדק"‪ .‬ופרט לפרו־פלסטינאים שהכו‬              ‫הברורה היא שכשאנשים מותחים ביקורת על‬              ‫שלהצלחתו נדרשה תמיכתו של אדם בעל יוקרה‬
‫באכזריות יהודים בכיכר טיימס במנהטן‪ .‬ופרט‬                                                             ‫בינלאומית כשל אלי ויזל‪ ,‬מי שיותר מכל אדם אחר‬
‫לאספסוף נושאי דגלי החמאס‪ ,‬שצבא על מסעדה‬                               ‫הציונות הם מתכוונים ליהדות"‪.‬‬   ‫צרב את זכרון השואה בתודעת האנושות‪ .‬איכשהו ‪-‬‬
‫בלוס אנג'לס ושאל זוג סועדים שאלה בעלת‬              ‫והבלוף הבסיסי ביותר של אלפי טורי הדעה‪,‬‬            ‫זה כבר סיפור בפני עצמו ‪ -‬זכיתי לפגוש את ניצול‬
‫שורשים עתיקים‪ ,‬שהתשובה עליה גזרה במקרים‬            ‫הביקורות והאזכורים ברשתות החברתיות בגנות‬
‫רבים את גורל המשיבים להתקפות איומות ואפילו‬         ‫מדיניות ישראל הוא‪ ,‬שהשנאה שלהם מופנית כולה‬                          ‫השואה‪ ,‬חתן פרס הנובל‪ ,‬בביתו‪.‬‬
                                                   ‫רק אל עבר המולדת היהודית הפצפונת השוכנת‬
 ‫למוות‪" :‬האם אתם יהודים?"‬                                                                            ‫כשנפגשנו סיפרתי שלמרות שנולדתי באירופה של‬
                                                   ‫בלב ים אדיר של מדינות ערביות ‪ -‬כשהאמת ברורה‬                           ‫לפני המלחמה‪ ,‬אני לא ממש‬
‫סיפורים כאלה בדיוק מגיעים‬                          ‫כשמש‪ ,‬שמושא השנאה נותר כשהיה לאורך אלפי‬                               ‫ניצול שואה‪ ,‬כי ברוך השם לא‬
‫מערים מרכזיות ברחבי‬                                                                                                      ‫עברתי את גיהינום המחנות‪.‬‬
‫העולם‪ .‬אף לא אחד מן‬                                                                 ‫שנים‪ :‬היהודים‪.‬‬                       ‫ויזל תיקן אותי מיד‪ .‬הוא ביקש‬
‫הקרבנות נשאל אם הוא‬                                ‫שנים לפני השואה‪ ,‬פרשׂ היטלר את תכניותיו‬                                ‫ממני בתקיפות שלא לחזור‬
‫ישראלי‪ .‬הנושא היחיד שעניין‬                         ‫להשמדת־עם בספרו "מיין קאמפף"‪ .‬המשכילים‬                                ‫על הטעות הזו שוב‪" .‬היטלר‬
‫את האנטישמיים היה היהדות‪.‬‬                          ‫זלזלו ואמרו שזו אינה אלא הגזמה פוליטית‪ .‬אין מצב‬                       ‫ימח שמו התכוון להשמיד את‬
                                                   ‫שמישהו מציע תכנית כזו ברצינות‪ .‬הוא‪ ,‬כמובן‪ ,‬היה‬                        ‫כל היהודים כולם‪ ,‬בכל מקום‬
‫האין זה מוזר שבתקופה‬                               ‫רציני מאד‪ .‬גם אמנת חמאס אינה מגמגמת כשהיא‬                             ‫שהיו‪ ,‬גברים‪ ,‬נשים וטף‪ .‬כך‬
‫שבה אדם המואשם בגזענות‬                             ‫קוראת בגלוי "להרוג יהודים בכל מקום שבו הם‬                             ‫שלמעשה כל יהודי שנשאר‬
‫יכול לאבד את מקום עבודתו‬                           ‫נמצאים"‪" .‬יהודים" פירושו יהודים‪ ,‬ו"כל מקום שבו‬                        ‫בחיים היום‪ ,‬הוא ניצול שואה"‪.‬‬
‫בשניה ולהיות מוחרם‬                                 ‫הם נמצאים" פירושו כל מקום שבו הם נמצאים‪,‬‬
‫ברשתות החברתיות ‪-‬‬                                  ‫בכלל זה ארצות־הברית ואירופה‪ ,‬אוסטרליה וניו־‬                           ‫זוהי אמת עמוקה שרוב‬
‫נתפסת הזדהות עם החמאס‪,‬‬                                                                                                   ‫האנשים עדיין אינם מכירים‬
‫שקורא בגלוי לשואה שניה‪,‬‬                                                                      ‫זילנד‪.‬‬                      ‫בה‪ ,‬ויש לה משמעויות‬
‫כעמדה מוסרית הראויה‬                                ‫אבל אין מצב שמישהו כותב כזה דבר ברצינות‪ .‬נכון‪.‬‬                        ‫תהומיות באשר למציאות‬
                                                   ‫זאת אומרת‪ ,‬פרט ל‪ 17,000-‬המצייצים ש"הליגה‬
                  ‫להערכה?‬                                                                                                         ‫הפוליטית של ימינו‪.‬‬
                                                             ‫באדיבות‪aish.co.il :‬‬
‫מה שבאמת מדהים אותי‬                                                                                                      ‫אלו שרוצים לטבוח ביהודים‬
‫הוא‪ ,‬המספר האדיר של‬                                                                                                      ‫מוצאים דרכים להגביל‬
‫יהודים שעדיין לא קולט מיהם‬                                                                                               ‫למראית־עין את יעד שנאתם‪,‬‬
‫הקרבנות המיועדים של‬                                                                                                      ‫למקד את כוונותיהם‬
‫החמאס‪ ,‬בדיוק כשם שיותר‬                                                                                                   ‫הרצחניות אל עבר אגף מוגדר‬
‫מדי יהודים גרמניים חשבו תחילה שלא עליהם‬                                                              ‫ומסוים של שרידי פרעות האנטישמיוּת של דורות‬
‫חלה גזירת ההשמדה הנאצית‪ ,‬כי הם עשו כל כך‬                                                                 ‫העבר‪" .‬בד ההסוואה" של ימינו הוא "ישראלים"‪.‬‬
‫הרבה עבור המדינה‪ ,‬כי הם לא שומרי מצוות‪ ,‬כי‬
‫הם הכריזו בגאוה שהם יותר גרמניים מיהודים‪ .‬אלא‬                                                        ‫לא ‪ -‬אומרים סנגורי החמאס היורים טילים של טרור‬
‫שבעיני העולם החיצוני ובעיני הגרמנים ‪ -‬הם עדיין‬                                                       ‫והרס במטרה להרוג אזרחים ללא אבחנה ‪ -‬זו לא‬
                                                                                                     ‫אנטישמיות‪ .‬זה רק בגלל שהם ישראלים; אנחנו‬
                                      ‫היו יהודים‪.‬‬                                                    ‫רק נגד אלה המעזים להגיב ב"עוצמה לא מידתית"‬
                                                                                                     ‫לטילים של חמאס; רק נגד אלה שכשתוקפים את‬
‫כמו שאמר לי אלי ויזל‪ ,‬כל מי שזכה להיות בחיים‬                                                         ‫בתי הספר שלהם ואת מרכזי הערים שלהם ‪ -‬הם‬
‫אחרי השואה‪ ,‬לא משנה איפה ומתי‪ ,‬הוא ניצול שואה‪.‬‬                                                       ‫יורים חזרה ולא נזהרים שלא לפגוע בילדים או‬
‫ואותו דבר כאן‪ :‬לא משנה איפה בעולם אנו חיים‪ ,‬או‬                                                       ‫בבתי חולים שבמקרה צמודים לעמדות השיגור‬
‫מה הקשר שלנו עם מדינת ישראל‪ ,‬כולנו יהודים‪.‬‬                                                           ‫של החמאס; אנחנו מפגינים רק נגד ה"ישראלים" ‪-‬‬
‫ומהסיבה הזו‪ ,‬הרבה יותר מדי אנשים שונאים אותי‬
                                                                                                                     ‫מצהירים ההמונים ברחבי העולם‪.‬‬
                                ‫‪ -‬ושונאים אותך‪.‬‬
                                                                                                     ‫משפט אחד שאמר מרטין לותר קינג לסטודנט‪,‬‬
‫כשתוקפים יהודים בניו יורק‪ ,‬שיקגו‪ ,‬לוס אנג'לס‪ ,‬זה‬                                                     ‫מסכם בתמציתיות את האמת הבסיסית בכל הנוגע‬
             ‫לא קשור לישראל; זה קשור ליהדות‪.‬‬                                                         ‫למלחמה נגד ישראל‪" :‬אתה מצהיר‪ ,‬ידידי‪ ,‬שאתה‬

 ‫הערה‪ :‬הכתבה נכתבה לפני ה‪ 7-‬באוקטובר‪2023 ,‬‬                                                                                               ‫‪www.weareinamerica.com 20‬‬
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25