Page 18 - ‏‏waia179
P. 18

‫ומזיקה לא רק כלפי גילויים בוטים של חוסר נאמנות‬                                                   ‫‪...‬המשך‬
‫מצד ישראלים‪-‬ערבים‪ ,‬אלא אף של הזדהות גלויה‬
                                                 ‫"הגם אתה‪ ,‬אחמד?“‬
         ‫עם אויבי ישראל – גם בזמן פעולות איבה‪.‬‬
                                                 ‫הפומבית‪ ,‬עם מגוון מקפיא דם של אויבי ישראל‪,‬‬      ‫בחברה החרדית אינם תוצאה של אפליה מובנית‬
‫בהינתן רקע זה‪ ,‬אין מנוס מלראות את ההתקוממות‬      ‫ממשטרו של אסאד בסוריה‪ ,‬דרך חיזבאללה בלבנון‬      ‫נגדה ואם הם לא חוללו מגפת פשיעה רחבת היקף‪,‬‬
‫הנוכחית כמהלך שנועד לחולל שינוי מרחיק‪-‬לכת‬        ‫ועד ארגוני הטרור בעזה וביהודה ושומרון‪ .‬אדרבא‪,‬‬
‫בתמצית קיומה של ישראל כמדינת הלאום של העם‬        ‫אחד מהם הורשע בסיוע למחבלים‪ ,‬המרצים עונשי‬          ‫מדוע להניח שזה המקרה בקרב ערביי ישראל?‬
‫היהודי‪ ,‬לבטל את סיבת‪-‬היסוד להקמתה ולמחוק‬         ‫מאסר בגין מעשי טרור; אחר נאלץ לברוח אל מחוץ‬
‫את הבסיס הרעיוני להמשך שרידותה‪ .‬לפיכך‪ ,‬לא‬        ‫לגבולות הארץ עקב סיוע לחיזבאללה בעת לחימה‪.‬‬      ‫בחלוף השנים‪ ,‬היו מקרים חוזרים ונשנים‪ ,‬בהם‬
‫ניתן עוד לראות את המצב‪ ,‬בו שרויה כעת מדינת‬                                                       ‫אזרחים ערביים – ללא קשר למעמדם בחברה –‬
‫ישראל‪ ,‬כבעיה שבמרכזה שוויון אזרחי וחרויות‬        ‫מפגן ניכור‪ ,‬ואף תיעוב‪ ,‬כלפי מדינתם‪ ,‬אינו מוגבל‬  ‫התמהמהו‪ ,‬היססו ואף סירבו לקבל‪ ,‬ולא כל שכן‪,‬‬
‫הפרט‪ ,‬אלא כבעיה של קיום קולקטיבי – וככזאת‬        ‫לחוג מצומצם של אליטות בקרב ערביי ישראל‪.‬‬         ‫לכבד‪ ,‬סמלים של ריבונית יהודית במדינה‪ .‬כך‪,‬‬
                                                 ‫כאשר ערבים ישראלים השתתפו בהתקפות טרור‬          ‫למשל‪ ,‬שופט בית‪-‬משפט העליון ממוצא ערבי‬
                           ‫חובה להתייחס אליה‪.‬‬    ‫קטלניות‪ ,‬הם הוכתרו כ“גיבורים“ בקרב רבים במגזר‪,‬‬  ‫שסירב לשיר את ההמנון הלאומי בטקסים רשמיים‪,‬‬
                                                 ‫ואף הוסתרו מפני כוחות הביטחון הישראליים‪.‬‬        ‫בטענה שמילותיו‪ ,‬המשקפות את אופייה היהודית‬
‫הגיע הזמן ליישום קפדני של החוק הישראלי הקיים‬     ‫כאשר שני ערבים ישראליים אותרו וחוסלו‪ ,‬הם‬        ‫של המדינה‪ ,‬אינם הולמים אזרח ישראלי ערבי‪ .‬כך‪,‬‬
‫כנגד אזרחים סוררים‪ ,‬שמחליטים לשתף פעולה‬          ‫זכו להלוויה המונית‪ ,‬בה היללו אותם כ“שהידי אל‪-‬‬   ‫לאחרונה‪ ,‬בטקס ההשבעה של הכנסת הנוכחית‪,‬‬
‫עם האויב‪ ,‬ולסכן בכך הן את ביטחונה הלאומי של‬      ‫אקצא“ – משום שבהר‪-‬הבית הם רצחו שני שוטרים‬       ‫מספר חברי‪-‬כנסת ערביים שהפגינו בפומבי את‬
                                                                                                 ‫הקושי שהם חשו כשנדרשו להישבע אמונים‬
      ‫המדינה והן את ביטחונם האישי של אזרחיה‪.‬‬                        ‫ישראלים – בני העדה הדרוזית‪.‬‬
                                                                                                                         ‫למדינת ישראל ולחוקיה‪.‬‬
‫האמירה ”דמוקרטיה איננה מרשם להתאבדות“‬            ‫המסקנה הבלתי‪-‬נמנעת‪ ,‬אותה יש להסיק מרשומון‬
‫איננה חדשנית‪ ,‬אולם היא מעולם לא הייתה‬            ‫אומלל זה‪ ,‬היא שישראל נהגה בסובלנות מוגזמת‬       ‫זאת ועוד‪ ,‬בשנים האחרונות‪ ,‬סדרה מדאיגה של‬
‫רלוונטית יותר מאשר עבור ישראל כיום‪ .‬שום‬                                                          ‫חברי‪-‬כנסת ערביים הביעו באופן בוטה את הזדהותם‬
‫דמוקרטיה לא יכולה להתקיים במצב‪ ,‬בו בקרב‬
‫מגזר שלם באוכלוסייתה יש סירוב מובהק לקבל‬                                 ‫‪Licence No: 0I01536‬‬
‫את הבסיס להקמתה ולקיומה‪ ,‬וחלקים משמעותיים‬                                 ‫‪5530 CORBIN AVE SUITE 170‬‬
‫ממנו אף מזדהים עם אלה השואפים להחריבה‪.‬‬
‫רוב מתוך בעלי זכות הבחירה בקרב המגזר הערבי‬                                       ‫‪TARZANA CA 91356‬‬
‫תמכו במפלגות אשר שוללות באופן מוצהר את‬
‫ישראל כמדינה יהודית ורבים מנבחריו מיודדים עם‬     ‫‪818.219.3525‬‬

                       ‫שליטים במשטרים עוינים‪.‬‬    ‫‪W W W. PAT H WAY F I N A N C I A L . U S‬‬

‫יש שינסו אולי להתנחם בעובדה‪ ,‬שרבים )לעת‬                                                                                                ‫‪www.weinamerica.com 18‬‬
‫עתה‪ ,‬אף הרוב( בקרב ערביי ישראל לא נטלו חלק‬
‫בפרעות‪ ,‬לא הביעו תמיכה באויבי המדינה ולא‬
‫התכחשו לאופייה היהודי של ישראל‪ .‬אולם‪ ,‬תהיה‬
‫זאת טעות קשה לייחס לכך יתר משמעות מרגיעה‪.‬‬
‫אחרי ככלות הכל‪ ,‬בהיסטוריה לרוב היה זה מיעוט‬
‫נחוש‪ ,‬ואקטיביסטי שהוביל שינויים פוליטיים‪-‬‬
‫חברתיים מרחיקי‪-‬לכת‪ ,‬אליו הצטרפו מעגלים‬
‫הולכים וגדלים בקרב הציבור הפסיבי יותר והמחויב‬
‫פחות‪ .‬על הממונים על גורל המדינה היהודית למנוע‬
‫מתהליך כזה לצבור תאוצה בטרם לא ניתן יהיה עוד‬
‫לעוצרו‪ .‬אסור להסתמך על תמונה סטטית של הרגע‬
‫אלא על המגמות המדאיגות‪ ,‬מהן ניתן להקיש לגבי‬

                     ‫התמונה העתידית המתהווה‪.‬‬

‫הגיעה העת לשינוי גישה יסודי ומידי‪ .‬הגיע הזמן‬
‫ליישום קפדני של החוק הישראלי הקיים כנגד‬
‫אזרחים סוררים‪ ,‬שמחליטים לשתף פעולה עם‬
‫האויב‪ ,‬ולסכן בכך הן את ביטחונה הלאומי של‬

      ‫המדינה והן את ביטחונם האישי של אזרחיה‪.‬‬

‫בעניין זה‪ ,‬חוק העונשין הקיים קובע עונשים חמורים‬
‫ביותר בעבור המעשים המבוצעים בגלוי על‪-‬ידי‬
‫אלפי אזרחים ערביים )ראה מובאה בתחילת רשימה‬
‫זו(‪ ,‬דבר המעיד על החומרה בה‪ ,‬התייחס המחוקק‬
‫לאותם מעשים‪ .‬כמובן‪ ,‬ההוצאות להורג המצוינות‬
‫בחוק אינן רלוונטיות‪ ,‬אולם עונשים קלים יותר‪,‬‬
‫כשלילת אזרחות וגירוש מורדים לאומנים ערבים‪-‬‬
‫ישראלים שפורעים ביהודים‪ ,‬עשויים להיות יעילים‬
‫מאוד בהצבת קווים אדומים לאזרחות במדינת‬

                                        ‫ישראל‪.‬‬

‫כל סימן של היסוס או של רפיסות ייתפס כחולשה‬
‫– וכהרשאה להמשך התפרעות‪ .‬ובסופו של דבר‪,‬‬
‫בעניין אחד אין ספק‪ :‬אם היהודים לא ישכילו לכפות‬
‫את ריבונותם על הארץ כולה‪ ,‬הם יאבדו הן את‬

                         ‫ריבונותם והן את ארצם‪.‬‬

    ‫ד“ר מרטין שרמן הוא המייסד והמנהל של‬
   ‫המכון הישראלי למחקרים אסטרטגיים )‪(IISS‬‬

              ‫באדיבות אתר‪ :‬מידה‬
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23