Page 40 - waia169
P. 40
זה בעצם לחבר בין אנשים ,לפעמים להיות קצת גלגולו של
גננת כשצריך ולהרים פרוייקטים". מפיק סרטים
"יש אנשים ששואלים אותי :בתור מפיק אתה מבלה בזמן שתעשיית הסרטים ספגה מוריס פדידה על סט הסרט RISE
הרבה על הסט? אבל העבודה על הסט היא חלק מכות מכל הכיוונים בגלל מגפת
קטן מכל תהליך ההפקה .אנו מצלמים סרט בכ45- הקורונה ,דווקא המפיק מוריס
יום ,אבל אני עובד על הסרט במשך שנתיים ורוב פדידה הצליח לא רע עם סרטיו שזכו
העבודה לא נעשת על הסט ,אלא לפני ההפקה לככב במקום הראשון בנטפליקס
ואחריה .קחי למשל את פסטיבל המוסיקה קאוצ'לה. ואמזון והביסו סרטים בתקציבי ענק
הפסטיבל נערך במשך שלושה ימים בלבד אבל
לוקחים 4-5חודשים להכין אותו .וזה אותו דבר עם שבועות .הוא היה הלהיט שלל הקורונה .ממש מזל". איילה אור-אל
סרטים .פעם חשבתי שה"סקיל" הטוב יותר שלי
הוא לדעת איך לטפל בבעיות ,אבל היום אני יודע האמת היא שפדידה ,38 ,בכלל לא תכנן להיות הרבה אנשים בתעשית הסרטים נפגעו כתוצאה
שכדי להיות מפיק טוב באמת הוא להמנע מלהיכנס מפיק סרטים והתגלגל לזה לגמרי במקרה .לאחר ממגפת הקורונה ,הפקות שתוכננו התבטלו ,סרטים
לבעיות מלכתחילה ולא איך לפתור אותן .אם השחרור הוא הגיע לבוסטון ומשם ללוס אנג'לס שעמדו לצאת לקולנוע נאלצו להמתין בסבלנות
התכוננת טוב לקראת ההפקה ,לקחת את האנשים לתפוס גלים ונשאר .בתחילה הוא עבד כאיש חודשים ארוכים עד שבתי הקולנוע יפתחו מחדש.
הנכונים ,עברת על כל פרט ופרט בהפקה ,אז הכל מכירות עד שהחליט שזה לא בשבילו והוא יכול למפיק מוריס פדידה דווקא אין תלונות .שני סרטים
לעשות הרבה יותר כסף כמפיק" .בהתחלה לא שהפיק דווקא עשו חיל בנטפליקס והוא בכלל לא
צריך לדפוק כמו שצריך". ידעתי מה זה בדיוק אומר להיות מפיק" הוא מודה חשב שהם יצליחו כל כך" .מכרתי סרט שהפקתי
"היה לי בהתחלה שותף לדירה ,ג'וש הנדרסון, בשם "ג'ון הנרי" לחיים סבן .הסרט לא יצא בדיוק כפי
היום הוא כבר מפיק משופשף עם עשרות קרדיטים שחקן ששיחק בסדרות טלוויזיה ,בחור נאה ומצליח. שחשבתי אבל סבן אהב וקנה אותו .המשקיעים היו
לשמו ושיתופי פעולה עם קולנוענים ידועים כמו היינו חברים מאוד טובים .הוא אמר לי :בוא ,תעזור מבסוטים וכולנו שמחנו .את צריכה להבין כשכאתה
הבימאי -תסריטאי אהרון סורקין ,השחקנים וויל לי לעשות סרט ,זה תפור עליך .הלכתי אתו לכמה מוכר סרט למפיץ ,הסרט כבר לא שלך אלא שלו.
סמית' וג'ררד באטלר" .זאת היתה זכות גדולה פגישות אבל לא הצלחנו להרים את הפרוייקט. אחרי ארבעה חודשים ,חבר שלי מתקשר אלי
מבחינתי להיות על הסט של הסרט The Trial of נפגשנו עם אנשים בתעשיה והם שמו לב שאין לי ואומר לי' :היי ,הסרט שלך בנטפליקס מככב במקום
the Chicago 7עם סורקין ולראות את המאסטרו מושג על למה אני מדבר .לא ידעתי מושגים שאנשים חמישי" .אמרתי :איזה סרט? לא ידעתי שיש לי בכלל
עובד" מספר פדידה "היה מדהים להיות חלק בתעשיה משתמשים בהם .אני זוכר במיוחד פגישה סרט בנטפליקס .והוא אמר לי :ג'ון הנרי .הסרט
מההפקה הזאת אני מאוד מאמין בסרט ובמה שהוא אחת עם חברת הפקה והרגשתי שמסתכלים עלינו פתאום תפס חיים משלו ,עלה למקום השלישי
מייצג" .הסרט בכיכובם של אדי רדימן וסשה בארון בעין עקומה כאילו אומרים :אתם לא יודעים על מה בנטפליקס ואחר כך לראשון והתחרה בסרטים של
כהן מספר את סיפורם של שבעה אנשים שעמדו אתם מדברים .הם חיפפו אותנו מהר מאוד .באותו 100מיליון דולר וזהו סרט שההפקה שלו עלתה רק
הרגע הבנתי שאני חייב ללמוד את המקצוע כמו
למשפט ב 1968-בזמן הועידה הדמוקרטית. שצריך לפני שאני ממשיך .התקשרתי לאנשים מיליון .מי היה מאמין?".
שהכרתי בתעשיה ,מפיקים ,שחקנים ,בימאים
עם חלק מהשחקנים אתם הוא עבד ,הוא פיתח וביקשתי מהם להתלוות אליהם לפגישות בשביל סרט נוסף שהפיק Bloodshotבכיכובו של וין דיזל,
מערכת חברית קרובה ,כמו למשל השחקן ג'ררד ללמוד את המקצוע כמו שצריך .וככה עשיתי במשך אף הוא הצליח לככב במקום הראשון בשירות
באטלר .הסרט שהפיק בכיכובו של באטלר The מספר חודשים ,עזבתי הכל והתרכזתי בללמוד את הוידיאו של אמזון )ברכישה( למרות שבתחילה
Vanishingזכה לביקורות מצויינות .עבור באטלר המקצוע כמו שצריך .אמרתי להם :תנו לי להיות הוא היה בטוח שהפסיד עליו הרבה מאוד כסף.
שבבשנים האחרונות השתתף בעיקר בכשלונות "שלושה ימים לאחר שהוצאנו את הסרט לקולנוע,
קופתיים וסרטים שאף אחד לא ממש זוכר ,זה היה הצל שלכם ליום". סגרו את בתי הקולנוע .התקשרתי לשותפים שלי
שינוי מרענן לזכות סופסוף בהערכת המבקרים ובישרתי הם את בשורת האיוב שזהו ,הפסדנו את
והקולגות" .אני לא יכול להתיימר שעשיתי לו משהו רובם הסכימו ,מיעוטם לא .וכך ,בלי ללכת לבתי כל הכסף שהשקענו כי חיי סרט בקולנוע הם 90
בקריירה אבל אני כן יכול להגיד שב 12-שנים ספר יוקרתיים לקולנוע ובלי שום קשרים מיוחדים יום בלבד אבל מה לעשות שהכל סגור? הייתי בטוח
האחרונות הוא נקטל בכל הסרטים שעשה כשחקן בתעשיה ,למד פדידה איך להיות מפיק" .היום אני שזהו זה ,הסרט גמור .ואז פתאום קרה הבלתי צפוי,
ראשי .מה שרציתי לעשות הוא לקחת את השחקן מרגיש כבר שהתפקיד הזה תפור עלי .להיות מפיק הסרט הפך למספר אחד באמזון במשך שישה
הזה ולתת לו תפקיד שיראה כמה הוא מוכשר ושיש
לו יכולת משחק מדהימה .הוא היה מועמד לבאפטה www.weinamerica.com 40
על התפקיד הזה".
פדידה לא שוכח עד כמה היה לו קשה כשהוא
התחיל בביזניס ולכן הוא גם מקפיד לשכור לעבודה
בימאים מתחילים" .אני חושב שעשיתי כעשר
סרטים עם בימאים שזו הפעם הראשונה שלהם
לביים סרט .הרוב בורחים מהם ולא נותנים להם
צ'אנס אבל אני עובד עם כאלו שאני מאמין בהם
ויכול בהמשך להנות מההצלחה שלהם .הייתי רוצה
לגלות את קוונטין טרנטינו הבא .יש לי חבר ,משקיע
לבנוני ,לפני שבוע הוא התקשר אלי וסיפר לי על
בימאי צעיר שעשה סרט קצר על מה שקורה בעירק.
הסיפור הוא על בחור בעל תשוקה לנגינה בפסנתר
אבל שם זה אסור אז הוא מחביא את הפסנתר.
הסרט זכה בפרס באפטה .בשביל מישהו שזו
הפעם הראשונה שלו לביים והוא מצליח על הסרט
הראשון שלו ,זה אדיר .אז עכשיו אני הולך לעשות
אתו גם סרט".
פרוייקט נוסף עליו הוא גאה מאוד הוא הפקת הסרט
Riseהעוקב אחר סיפורה של נסיכה אפריקאית
שמשפחתה נרצחת ואחותה נחטפת על ידי ארגון
איסלמי קיצוני .הסרט מבוסס על רקע סיפור אמיתי
בעקבות חטיפתן של 276ילדות מבית ספר בניגריה
בשנת 2014על ידי ארגון הטרור בוקו חראם .מנהיגי
מדינות מכל העולם קראו לשיחרורן וגם מישל