Page 17 - ‏‏waia166
P. 17

‫בספירה שלנו אל השבועות‪ ,‬אנחנו שואפים להגיע לרמה של‬             ‫לתחום חדש ונעלה יותר‪ .‬אם כן‪ ,‬כיצד חופפת רמת החמישים הזאת‬
‫יעקב‪ .‬אנחנו מונים ‪ 49‬ימים‪ ,‬המייצגים את עולמו של עשיו‪ ,‬ממלכת‬    ‫לצעידתנו הלאומית מינקות לבגרות? ואיך זה קשור לצמיחתה של‬
‫הריבוי במלוא התפשטות המספר שבע שמייצג את הטבע‪ ,‬ומגיעים‬         ‫רות משפלות מואב לאם המלכות היהודית? המפתח להבין את‬
‫למקסימום הריבוי בעולם‪ .‬לא מפתיע‪ ,‬שהגימטריה של "מואב"‪ ,‬אומת‬     ‫משמעות הרמה החמישים‪ ,‬מונח בסיפור מהתורה העוסק באבינו‬
‫המוצא של רות‪ ,‬היא ‪ ,49‬מספר המייצג עולם שכולו גשמי‪ ,‬עולם של‬
                                                                                                                        ‫יעקב‪.‬‬
               ‫צבירת כמות‪ .‬והנה‪ ,‬אנחנו ממשיכים הלאה ומגיעים‬
                                                               ‫כשיעקב עשה את דרכו חזרה לישראל‪ ,‬הוא נפגש עם אחיו עשיו‬
‫ל‪ ,50-‬שמתואר ב"כל" שהיה ליעקב‪ .‬ערכו הגימטרי של "כל" הוא‬        ‫שבא "לקדם פניו" עם צבא של ‪ 400‬לוחמים‪ .‬על סמך החלטתו‬
‫‪ .50‬ה"כל" שלנו מאפשר לנו להתעלות מעל לפרטים ולהתיך אותם‬        ‫הקודמת של עשיו להרוג את יעקב‪ ,‬יעקב התפלל‪ ,‬התכונן למלחמה‬
‫ליחידה כוללת ואחידה‪ .‬זוהי הרמה הרוחנית שמובילה אותנו מינקות‪,‬‬   ‫וגם שלח מתנות רבות בניסיון לרצות את אחיו‪ .‬בתחילה‪ ,‬עשיו סירב‬
‫וממצב התינוק הרך בו היינו‪ ,‬לבגרות‪ ,‬ומשנה כל התנסות שעברנו‬      ‫למחווה‪ ,‬והשיב ב"יש לי רב )הרבה("‪ .‬יעקב התעקש בכל זאת וענה‬
‫בדרך למוטיב יחיד‪ .‬היא מאפשרת לנו להתקדם מהנקודה הנמוכה‬
‫ביותר‪ ,‬אל שושלת בית דוד שיצאה‪ ,‬גם היא‪ ,‬מהמקורות העלובים‬                         ‫"יש לי כל"‪ ,‬ועשיו התרצה לקבל את כל המתנות‪.‬‬

                         ‫ביותר‪ ,‬והגיעה למקומות הגבוהים ביותר‪.‬‬  ‫על מה היה הדיאלוג הזה בעצם? כיצד ה"כל" שבבעלות יעקב‪ ,‬שכנע‬
                                                                                         ‫את עשיו לקבל את מתנותיו בכל זאת?‬
‫קיבלנו את התורה ביום ה‪ ,50-‬ולא בתאריך קבוע בלוח השנה‪ .‬באותו‬
‫יום עמדנו למרגלות הר סיני כאיש אחד בלב אחד‪ .‬לא היינו מיליונים‬  ‫התנגדותו הראשונית של עשיו נבעה מדבריו שיש לו "רב" – הרבה‪.‬‬
‫אלא פשוט אחד‪ .‬באותו אופן‪ ,‬התורה פונה לכל אספקט בחיים‪,‬‬          ‫ובאמת‪ ,‬עשיו מייצג עולם המבוסס על ריבוי ‪ -‬על כמות‪ .‬כשמשפחתו‬
‫ומספקת הדרכה לכל הנסיבות האפשריות‪ .‬היא מאחדת כל פרט‪,‬‬           ‫של עשיו מנתה רק מספר אנשים‪ ,‬התורה מתייחסת אליהם כאל‬
‫מחברת יחד כל רכיב שונה‪ .‬היא ה"כל" המוחלט‪ .‬היא מאפשרת לנו‬       ‫"נפשות"‪ ,‬ברבים‪ .‬לעומת זאת‪ ,‬כשמשפחתו של יעקב מנתה ‪,70‬‬
‫לקחת את ההתנסויות הבסיסיות ביותר ואת מקורותינו העלובים‪,‬‬        ‫התורה כינתה אותם "נפש"‪ ,‬ביחיד‪ .‬כוחו של יעקב‪ ,‬ומשמעות ה"כל"‬
                                                               ‫שהיה לו‪ ,‬היא שיעקב אינו אדם שפשוט צבר עושר; אלא‪ ,‬שהיה‬
                         ‫ולאחד אותם למטרה גדולה ונעלה יותר‪.‬‬    ‫מוטיב שאיחד את כל מה שהיה לו‪ ,‬וכל יחידה אנושית במשפחתו‬
                                                               ‫התמזגה אל שלם גדול יותר לכדי אחדות נעלה‪ .‬ליעקב באמת היה‬
‫עד לימינו אלה‪ ,‬הכוח הזה נשאר‪ .‬דרך תהליך חג השבועות והימים‬      ‫הכל‪ ,‬והמתנה התאימה לעשיו‪ ,‬שבשבילו תמיד‪ ,‬כמה שיותר היה‬
‫שמובילים אליו‪ ,‬אנחנו יכולים לרומם את עברנו‪ ,‬ולאחד את כל פרטי‬
‫התנסויותינו הקודמות‪ ,‬לנקודה שבה אנחנו מרוממים את מה שהיינו‬                                                           ‫יותר טוב‪.‬‬

                                    ‫והופכים למשהו נעלה יותר‪.‬‬

‫באדיבות‪aish.co.il :‬‬

                                                                 ‫‪CATERING & EVENTS‬‬

‫‪17 www.weinamerica.com To Advertise please call: (818) 654-2515‬‬
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22