כל מי שגר בלוס אנג'לס מספיק שנים מכיר את אנג'לין. בלונדינית עם חזה ענק, שפתיים משוכות בשפתון אדום עז וחצאית מיני שכבר 40 שנה היא משייטת לה בעיר במכונית קורבט ורודה.
בשנות ה-80 המוקדמות התחילו להופיע שלטי חוצות ענקיים עם דמותה שנראת כמו לקוחה ממגזין אנימציה. הכל בה היה מוגזם ומוחצן. היום היא כבר בשנות ה-70 המוקדמות לחייה, אבל הבלונד עדיין שם, המחשוף העמוק, חצאית המיני וגם הקורבט.
אף אחד לא ידע יותר מדי על אנג'לין והיא הקפידה לשמור על פרטיה האישים בקנאות. איש לא ידע מאיפה באה, בת כמה היא, מה היא בדיוק עושה וכל אלו הוסיפו למסתורין ולסקרנות.
אנג'לין נכנסה לתודעה יום אחד כשהתחילו להופיע שלטי חוצות בכל העיר שכללו רק את שמה ומספר טלפון. כך פילסה אנג'לין את דרכה לתהילה, עוד הרבה לפני קים קרדשיאן ופריס הילטון והרבה לפני טיק טוק ואינסטגרם. היא החליטה להיות מפורסמת מבלי לעשות משהו מיוחד ובלי כל כישרון מסויים ועשתה את זה. היא הוזמנה לראיונות, קיבלה כמה הצעות להשתתף בסרטים (בדמותה בלבד) והתפרנסה בעיקר מתעשיית המרצ'נדייז שכללה את דמותה ושמה. מסתבר שכן, אפשר בהחלט להתפרנס מזה. ב"בגאג'" של מכוניתה היא תמיד שמרה חולצות טריקו פשוטות הנושאות את דמותה ואם הייתם מבקשים ממנה סלפי, היא היתה נענת בשמחה עבור עשר דולר ו- 20 דולר בשביל החולצה (התעריף היום כבר עלה). עבור נסיעה קצרה בחברתה בקורבט, תתבקשו להיפרד מ-500 דולר.
ואז לפני מספר שנים, ב-2017 פרסם העיתונאי גארי בלום כתבה על אנג'לין בה חשף מספר עובדות מעניינות אודותיה. באום שהספיק לראיין את אנג'לין שנתיים קודם לכן עבור ההוליווד ריפורטר, קיבל אימייל מאדם שהזדהה כגנאלוג חובב (חוקר אילן יוחסין) שסיפר כי אנג'לין היא בתם של ניצולי שואה מפולין. היא נולדה בשם רוניה תמר גולדברג ב-1950 לזוג ניצולי שואה מפולין שהתחתנו במחנה עקורים בגרמניה לאחר המלחמה. תמר נולדה במחנה וזמן קצר לאחר מכן, עלתה המשפחה על ספינה שלקחה אותם לישראל שם התיישבה בבני ברק. בישראל גם נולדה בתם השניה אנט. ב-1959 החליטו ההורים להגר לארה"ב והתיישבו בלוס אנג'לס, או ליתר דיוק בפנורמה סיטי.
לתמר היתה ילדות לא רגילה ואפשר לומר שאף קשה. היא התביישה בהוריה שבלטו בזרותם וסבלה מהתעללות פיזית מצד אביה, אדם קשה יום ושתלטן (על פי ראיון עם אנט, אחותה של תמר).
לאחר שעזבה את הבית, היא נישאה בסוף שנות ה-60 למייקל שטראוס שסיפר עליה בראיון לבאום כי היתה "ג'ינג'ית מהממת, ייחוסית, יפה וחכמה". הנישואים הסתיימו מקץ מספר שנים ללא ילדים. בפעם הבאה שהשניים נפגשו, תמר הפכה כבר לאנג'לין, עם השיער בלונדיני והחזה שופע. "לא היה שום קשר בינה ובין האישה שהכרתי" סיפר "היא יצרה לעצמה חיים אחרים".
מי שאחראי לשלטי החוצות של אנג'לין – מה שהפך אותה לאייקון – היה איש הפרסום הוגו מייסניק שמשפחתו הגיע מתחום הדפוס. לאחר שיצרה אתו קשר בראשית שנות ה-80 והצליחה להרשים אותו מספיק, הוא החליט להשקיע בפרסומה בשלטי חוצות. בתחילה הם חילקו את הרווחים ביניהם שווה בשווה עד שהיא החליטה שהיא מפורסמת מספיק ויכולה לעשות את זה לבדה. במרוצת השנים השלטים ירדו ואנג'לין די נשכחה. ניתן היה לראות אותה עדיין משייטת ברחובות העיר במכוניתה, אבל היא כבר פינתה את מקומה לסלבס אחרים, כוכבי ריאליטי ורשתות חברתיות שהתפרסמו כמוה מבלי שעשו שום דבר מיוחד. ואז החליטה ננסי אוליבר לעשות עליה סדרת טלוויזיה. יוצרת הסדרה ביחד עם אליסון מילר כ"שואו-ראנר" ולוסי טקרניקא הבימאית פנו לאנג'לין ולאחר שקיבלו ממנה את הזכויות לסיפורה, העלו את הסדרה בת חמשת הפרקים ל-Peacock .
השחקנית אמי רוסון נבחרה לגלם את דמותה של אנג'לין ולפי ראיון שנתנה אנג'לין לניוזוויק היא ממש לא אהבה אותה, את הסדרה ואיך שהיא מוצגת בה. "דבר ראשון, אתה יכול לשמוע את הקול שלי" אמרה אנג'לין בראיון "יש הבדל גדול. אני לא נשמעת כמו גבר ויש לי אנרגיה מאוד רכה".
"לקח הרבה שכנוע מצד אדם מסויים שהם הולכים לעשות עבודה נהדרת ושהם לא הולכים לאכזב אותי" גילתה אנג'לין לכתב. "לחצו עלי ונתנו לי להרגיש עצובה בשבילהם כי הם אוהבים אותי כל כך. ואני מרגישה שזה לא היה נכון". בסופו של דבר הכסף דיבר ואנג'לין לקחה אותו.
גם אם אנג'לין לא מרוצה מהתוצאה הסופית, הרי הסדרה בהחלט סייעה לה לחזור לתודעה, מה שיעזור לה אולי גם במכירת המרצ'נדייז שלה. למרות השנים שהעבירה בישראל בילדותה, אל תצפו לשמוע עברית בסדרה וגם לא ברור לחלוטין אם היא דוברת עברית. השחקן הישראלי איאן פישר מגלם בסדרה את אביה בפרק האחרון. פישר שהוא גם מפיק וצלם במקצועו החליט לעשות את האודישן שלו ביידיש. מולו התמודדו שחקנים ישראלים אחרים על התפקיד והוא רצה להביא משהו מיוחד שיבדיל אותו. הבעיה הקטנה שהיתה לו- הוא לא ידע יידיש.
"הסוכנת שלי שלחה אותי לאודישן ואמרה לי שאני יכול לעשות אותו באנגלית, עברית, פולנית או יידיש. אז התקשרתי לאבא שלי שדובר יידיש ואמרתי לו: תקשיב, יש לי שלושה עמודים תלמד אותי איך להגיד אותם ביידיש". ההשקעה השתלמה ואיאן (לשעבר: אילן) קיבל את התפקיד.
פישר היגר לארה"ב בשנת 2005 בעקבות מילגה שקיבל לבית הספר למשחק של לי שטרסברג. במהלך לימודיו הוא גילה גם כישרון נוסף- צילום והתחיל לקבל בקשות מחבריו ללימודים לצילומי "האד-שוטס", אחר כך הוא גם התחיל לצלם בוידיאו פרסומות וקמפיינים שונים, בין השאר צילם את מורגן פרימן בפרסומת לתדירן ופרסומות עם דניס ריצ'ארדס, גל גדות ועוד.
צילומי הסדרה אנג'לין החלו בדיוק לפני שפרצה הקורונה שהשביתה את עולם הבידור כמו עסקים רבים אחרים. "התחלנו לצלם במרץ 2020 ואז הגיעה הקורונה והפסיקו הכל עד אוקטובר 2021" מספר פישר "ההפקה איבדה כמה שחקנים שלא היו כבר זמינים והיו צריכים לצלם את הסצינות מחדש עם שחקנים חדשים. השחקנית שגילמה את אנג'לין בילדותה גם כבר גדלה והיו צריכים להתאים לה בגדים חדשים".
אנג'לין עצמה ביקרה על הסט? יצא לכם להיפגש?
"לא יצא לי להיפגש אתה. אני חושב שהיא ביקרה על הסט כשלא הייתי שם אבל הם העדיפו שלא תבקר כי חששו שתתערב, בכל זאת זה הסיפור שלה ובגלל שזאת עדיין סדרה הוליוודית יש דברים שהם שינו, למרות שהם כן שיתפו אתה פעולה וקיבלו ממנה פרטים ששימשו אותם מן הסתם בכתיבת התסריט".
אתה יודע כמה קיבלה על זכויות סיפורה?
"לא אבל שמעתי שהיא הרוויחה יפה מאוד והיא מסודרת לכל החיים, הסדרה היתה גלגל ההצלה שלה. הם גם נתנו לה במתנה את הקורבט ששימשה לצורך הצילומים".
בסדרה אתה מדבר יידיש ולא עברית, האם אתה יודע אם אנג'לין דוברת עברית?
"לא. היא אמנם גרה בישראל מספר שנים אבל בבית הם דיברו יידיש. הביאו לי מורה שלימד אותי איך לדבר יידיש בדיאלקט של העיר ממנה היא הגיעה".
היו שחקנים ישראלים נוספים על הסט?
"כן, היו כמה ישראלים. השחקנית ששיחקה את אנג'לין בילדותה, ליבי רוז וגם זאת שגילמה אותה בתור נערה פני שוסטנברג. סכ"ה שיחקתי עם שלוש שחקניות שגילמו את אנג'לין בתקופות שונות של חייה".
אנג'לין עצמה קיבלה תפקיד בסרט?
"יש לה הופעת קומיאו בפרק האחרון אבל אני לא יודע אם הקטע הזה נכלל בסוף בסדרה או נפל על רצפת העריכה כי עדיין לא ראיתי את הסדרה".
בימים אלו מסיים פישר צילומים לסרטו החדש: sweetwater על השחקן השחור הראשון ב-NBA. "היתה זאת תקופה גזענית בתולדות ארה"ב בה לא רצו שחורים ב- NBA" מספר פישר.
מה עשית בתקופת הקורונה בה התעשיה היתה די מושבתת?
"דווקא אז לא חסרה לי עבודה. בגלל שאני לא רק שחקן אלא גם צלם ועורך, המשכתי לצלם ולערוך. טסתי גם לדנמרק לביים סרט, עשיתי גם סרט עם אד אסנר בו גם השתתפתי והפקתי Senior Entourage, אז כן היה לי מזל שבזמן שהרבה בתעשיה לא עבדו, אני הייתי די עסוק".
בצורה מעניינת יש לפישר ולאנג'לין כמה דברים משותפים. שניהם נולדו באירופה (איאן ברומניה), עלו לישראל בצעירותם והמשיכו משם ללוס אנג'לס. פישר התחיל את הקריירה שלו במוסיקה כסולן להקת רוק שהופיעה בקונצרטים ומועדונים ואנג'לין ניסתה בתחילה לפרוץ לתודעה דרך להקת הפאנק-רוק "בייבי בלו" של החבר שלה דאז. היה זה בשנת 1978 והלהקה הופיעה במועדונים שונים בלוס אנג'לס אבל מעולם לא הצליחה להמריא. ב-1982 היא אף הוציאה את האלבום הראשון שלה אבל לא בטוח אם מישהו קנה אותו. אחרי שקריירת המוזיקה שלה לא הלכה לשום מקום, היא ניסתה מזלה בקולנוע וקיבלה תפקידים קטנים בסרטים כמו (Earth Girls Are Easy (1988 ו-(1988) Dangerous Love.
ב-1998 היא הוסיפה לרפרטואר שלה גם את התואר ציירת וערכה מספר תערוכות בעיר וב-2003 החליטה שיהיה נחמד להוסיף לעצמה את התואר מושלת ורצה למשרת מושל קליפורניה בבחירות בהן זכה ארנולד שוורצנגר. בשנה שעברה היא הגישה שוב את מועמדותה למשרת המושל לאחר הניסיון (הכושל) לסלק את גווין ניוסום מושל קליפורניה מתפקידו.