Page 66 - waia208
P. 66
פרסיליה
מאוחר יותר ,לאחר שפריסילה עוברת לגרייסלנד לצמיתות ,אלביס ,שלא נמצא הבימאית סופיה קופולה )"אבודים בטוקיו"" ,מארי אנטואנט"( מתעניינת מזה
שם כדי לקבל את פניה עם הגעתה ,משאיר כלב כדי לארח לה חברה תוך זמן רב באופן שבו פרסום ותהילה יכולים להעניק לאנשים תחושה של בידוד
שמירה עליה כמעין חיית מחמד משלו) .הוא לא ייתן לה לעבוד בבוטיק" .כשאני מהעולם .בסרטה האחרון "פריסיליה" ,הבידוד הזה נראה עוד יותר אכזרי כי נמצא
מתקשר אליך ,אני צריך
שתהיה שם בשבילי" ,הוא בו אדם אחד :פריסיליה
אומר( .למרות שפריסילה פרסלי .הסרט מבוסס על
מבוגרת יותר בשלב זה, ספר זיכרונותיה של פרסלי
אלביס מסרב לממש את משנת " ,1985אלביס ואני"
מערכת היחסים שלהם, ובוחן מחדש את סיפורו
כי הוא חושב שזה לא של אלביס פרסלי מנקודת
לעניין לעשות את זה לפני מבטה של פריסיליה אותה
הנישואים .יחד עם זאת, פגש כשכבר היה אחד
פריסיליה מתארת אותו הזמרים הגדולים בעולם
בספרה כמישהו בעל מזג
חם הממהר להתרגז ופעם והיא הייתה נערה בת .14
אף זרק לעברה כיסא בסרט אנו פוגשים את
שבקושי פספס את ראשה. פריסליה )בגילומה של
קיילי ספאני( היושבת
עבור פריסילה ,לחיות עם בדיינר בבסיס חיל האוויר
אלביס פירושו לחיות עם במערב גרמניה ב.1959-
הפמליה שלו ,גם כשהיא אביה של פרסיליה ג'ימי
מספרת לו שהיא בהריון, ואגנר היה טייס בצי ארה"ב
הם לא לבד .קולונל ונהרג בתאונה אווירית
כשהיתה בת חצי שנה.
פארקר נמצא שם. אמה נישאה לקצין בחיל
האוויר האמריקאי שלקח
למרבה הצער ,אין שירים על עצמו את גידולה .היא
של אלביס בסרט ,לכאורה בגלל בעיות של זכויות ,אבל האילוץ הזה עוזר האמינה כי הוא אביה
להבהיר את נקודת המבט של הסרט .ללא הצגת אומנותו של המלך ,התנהגותו הביולוגי עד שגילתה את האמת באקראי ב .1956-המשפחה שירתה בבסיסים
שונים של חיל האוויר וב 1959-עברה לבסיס חיל האוויר האמריקאי בגרמניה.
תופסת את מרכז הבמה. שם גם הכירה את פרסלי כשאחד מחבריו ניגש אליה בדיינר והזמין אותה
למסיבה בביתו של אלביס ,כי אלביס ,שגויס לשירות צבאי ,כביכול אוהב לדבר
קופולה די הזדהתה עם פריסיליה ,כמוה ,גם היא בילתה את שנותיה המעצבות עם אנשים מהבית .פריסיליה שהיתה אז בסכ"ה בכיתה ט' מסכימה ואלביס
לצד אומן גדול ומפורסם .במקרה שלה זה היה הבימאי המהולל פרנסיס פורד )בגילומו של ג'ייקוב אלורדי( שאל אותה" :מה את אומרת שנלך למקום שקט
קופולה )"הסנדק"(" .אני
יודעת אישית מה זה אומר אמיתי?"
לחיות במשפחה העוסקת כשחושבים על זה היום,
בעסקי השעשועים", בחור בן 24ונערה בת ,14
אומרת קופולה" .אני זה נשמע קצת מחריד ,אבל
יודעת שמגיל צעיר אנשים קופולה משתדלת מאוד
להעביר לצופים שאלביס
מסתכלים עלייך אחרת". לא התכוון להכריח אותה
לקיים יחסי מין באותו ערב.
"גם לחיות בבית עם אבא עם זאת ,הוא מנשק אותה
שלי ,האישיות הגדולה לפני שהוא אומר לה שהגיע
הזאת ,אומן גדול ,הרבה הזמן לעזוב .ובעוד קופולה,
מהחיים שלנו סבבו סביב שכתבה את התסריט
זה .לראות את החיים של בנוסף לבימוי ,נצמדת
אימא שלי ,איך היא ניסתה לנקודת המבט הסוחפת
למצוא את הדרך שלה של פריסילה -היא גם
בתוך הדרך שלו ,יכולתי מבהירה שמערכת היחסים
כבר לגמרי בתנאים של
להתחבר לזה", אלביס שמכתיב מתי
קופולה שקראה את ספרה פריסילה באה והולכת.
של פריסיליה ,יצרה אתה כעבור זמן מה ,אלביס
קשר מייד ואמרה לה שהיא שב לארה"ב ומנתק קשר
מעוניינת לביים את הסרט. למספר חודשים אך בסופו
"הסיפור שלה כל כך חי של דבר ,הוא מזמין את פריסילה לבקר אותו ואז עורך לה היכרות עם כדורים
בראש שלי – והתמונות מהעולם ההוא ,ממפיס ,שנות ה־ ,60זה כל כך אמריקאי. לנדודי שינה .במונטאז' של הימורים ושתיה בזמן ביקור בלאס וגאס ,פריסיליה
ניראת מושיטה את ידה לכדורים בעצמה.
תמיד אהבתי נושאים של מציאת זהות והתבגרות".
www.weareinamerica.com 66
בסרט מככבים :ג'ייקוב אלרודי )אלביס( וקיילי ספייני )פריסיליה פרסלי(