Page 66 - waia198
P. 66
נאמרת ,אבל זו התמצית דה-פקטו של הסרט הזה: "אליס ,דארלינג" עשוי לתסכל את אלה שמצפים סרטים
איך אנשים שבאמת אוהבים אותך ייקחו את הסיכון שהגינוי שלו יגיע באמצעים אלימים או מלודרמטיים איילה אור-אל
להגיד לך מי מעמיד פנים ומי באמת אוהב אותך. יותר מאלה שיוצרי הסרט ממציאים.
זה תפקיד חזק עבור קנדריק ,שהדמות שלו אולי אבל ההתמקדות כאן היא לא כל כך במושא האימה
נראית פחות מוגדרת לגמרי ,אבל אז זה חלק של אליס ,שכן היא סלע המחלוקת הרגשי של
מהעניין -החבר של אליס שיחק באופן חתרני כל חברויות שסיימון עשה )באופן טבעי( כמיטב יכולתו
להרחיק אותה מהן ,ואשר עדיין עשויות להוכיח את
חלק באישיות שלה שלא מתעדף אותו. ישועתה .אמנם המילה "התערבות" אף פעם לא
!The Subtle art of not giving a #@% Alice, Darling
הסרט :האמנות העדינה שלא לתת !%@#מבוסס על תופעת העזרה העצמית רבת המכר העולמית שנועד אליס ,יקירתי | כמה דקות לתוך "אליס ,דארלינג",
לעזור לנו להפוך לאנשים פחות איומים .המחבר עצמו ,מארק מנסון ,חותך את מעניק לנו את הפילוסופיה הקהל עשוי להיזכר איך נפתח "האיש הבלתי נראה"
של :2020אנה קנדריק זוחלת מהמיטה עם שחר,
שלו :מנה של כנות גולמית ,מרעננת שמראה לנו איך לחיות חיים מרוצים ומבוססים יותר. משתדלת לא להעיר את בת הזוג שאנחנו מניחים
עם למעלה מ 15-מיליון עותקים שנמכרו ,האמנות העדינה שלא לתת !%@#פגע באקורד עם קוראים לרגע שהיא עומדת לברוח .אבל בעוד שהסרט
בכל רחבי העולם .העצות נטולות הבולשיט ומשנות החיים שלו מגיעות למסך מגובות הן במחקר אקדמי ההוא של אליזבת מוס היה סרט מפלצות שקיבל
והן בבדיחות סקטולוגיות ,האמנות העדינה של לא לתת !%@#מראה לנו ששיפור חיינו תלוי לא ביכולת רוח גבית מסיפור הרקע המתעלל שלו ,סרט
שלנו להפוך לימונים ללימונדה אלא בלמידה לקיבה של לימונים .ב האמנות העדינה של לא לתת !%@# הביכורים העלילתי של הבמאית מרי ניי מציב את
חושפת גישה מנוגדת לאינטואיציה לחיים טובים ,שנועדה לגרום לנו לצחוק ,לחשוב ולצמוח .מלא בסיפורים היציאה הקשה של אישה ממערכת יחסים מסוכנת
משעשעים והומור גס וחסר רחמים ,הסרט הזה הוא רגע נחוץ מאוד של לתפוס אותך בכתפיים ולהסתכל במרכז .זוהי דרמה עוצמתית על מניפולציה
לך בעיניים ברגע של דיבור אמיתי כדי להזכיר לנו שיש רק כל כך הרבה דברים שאנחנו יכולים לתת עליהם פסיכולוגית ונזק ,שזכתה להקרנה מוקדמת סוף
השנה ב AMC Sunset 5-ב 30-בדצמבר לפני
.!%@#וכל מה שאנו צריכים לעשות זה לדעת מה באמת חשוב ומה פחות ולא שווה את הזמן שלנו. שיצאה להקרנה בבתי הקולנוע של AMCברחבי
ארה"ב ב 20-בינואר.
בעיר ללא שם ,אליס )קנדריק( מגיעה מאוחר
ויוצאת מוקדם מבילוי לילי עם החברות הכי טובות
סופיה )וונמי מוסאקו( וטס )קניהטיו הורן( .אנחנו
יכולים לראות שהיא מוסחת ,אפילו מפוחדת,
מתגנבת לשירותים כדי למרוט את שערה – טיק
עצבני שמסלים ככל שהסרט מתפתח .כשאנחנו
פוגשים לראשונה את החבר שהיא ממהרת אליו
הביתה ,הוא נראה מספיק נחמד .אבל פתקים
"כבויים" זעירים ופלאשבקים מטרידים של המוח
מגלים עד מהרה שהאמן המצליח סיימון )צ'ארלי
קאריק( מטורף לשלוט ,שהספק העצמי המייסר
שלו ונוירוזות אחרות שלו יוצאים כולם על אליס.
הוא ערער את ביטחונה בכל דרך ,הוא תובעני
ומזלזל בו זמנית ,והתחנן לתשומת הלב הקטנה
ביותר שהיא מעניקה לאיש מלבד לעצמו.
לכן ,כששלוש הנשים מתזמרות שבוע חופשה על
שפת האגם כדי לחגוג את יום הולדתה ה 30-של
טס ,אליס יכולה לברוח רק על ידי שקר ,ואומרת
לסיימון שהיא בנסיעת עבודה מחייבת .למרות
שהוא לא מתעלל פיזית ,הוא תקע טריז כל כך
פרנואידי בינה לבין שאר העולם ,שעכשיו היא
בקושי יכולה להביא את עצמה להשתתף בבריחה
הנחוצה נואשות הזו עם חברים מהימנים .במקום
זאת ,היא מבודדת את עצמה ,מתגוננת מפני
חששותיהם ,מדגימה דרכים שבהן החשיבה שלה
מעוותת )במיוחד בכל הנוגע לאוכל ודימוי גוף( —
ובינתיים הודפת את הודעות הטקסט הקבועות
והנזקקות שלו.
בערך בנקודת אמצע הדרך כאן ,לאליס יש
התפרצות לא רציונלית שחושפת עד כמה היא
מדכאת את הפאניקה המצטברת .זמן קצר
לאחר מכן ,היא מתחילה להתוודות על המציאות
המכוערת של מצבה הביתי .אבל אפילו העובדה
שהטלפון שלה נלקח על ידי החברים הטובים
ביותר לא מספיקה כדי להרחיק את סיימון.
חוטי התסריט הניואנסים של אלנה פרנסיס בתת-
עלילה על צעירה נעדרת באזור הכפרי הזה,
ומרמזים על אלמנטים של תעלומת רצח שאנו
צופים שעשויים להוביל לטריטוריה ז'אנרית יותר.
www.weareinamerica.com 66