Page 26 - ‏‏waia161
P. 26

‫‪GRADENHOUSE‬‬

  ‫‪8600 Wilshire Blvd,‬‬
‫‪Beverly Hills, CA 90211‬‬

‫רעשים‪ .‬אך יותר מכול אלו הוא יפה‪ ,‬ייחודי‪ ,‬דינאמי‬   ‫גבעה אחת‬
                                        ‫ועכשווי‪.‬‬  ‫על מנת להפוך עטיפה של מסטיקי מנטה ועלמה‬
                                                             ‫)לך תבין‪ .(...‬בקצרה‪ ,‬שכונת חיים ‪.24/7‬‬               ‫ליאור שפירו‬
‫בראש הגבעה נמצא "כפר" בן ‪ 18‬יחידות דיור‬
‫המורכב ממקבץ של בתים עם גגות משופעים‬              ‫לפני שנתיים הבאתי את שלושת בני שנולדו בארה״ב‬             ‫״אנחנו גרים בבית משותף‪.‬‬
‫ועטופים בזכוכית לבנה‪ .‬בין יחידות הדיור השונות‬     ‫לביקור בערד‪ ,‬להראות להם את ״שכונת חיים״‬                        ‫זה בית גדול‬
‫מוקמו מספר עצים המעטרים את ראש הגבעה‬              ‫ולשחק כדורגל מתחת לבניין‪ ...‬מיותר לציין שמצאנו‬
‫ומעניקים הצללה ויופי לחללים הפתוחים‪ .‬המתחם‬        ‫בניין וקרקע שוממים‪ ,‬טיח מתקלף‪ ,‬תריסים שבורים‪,‬‬                ‫ובו שלוש כניסות‪,‬‬
‫מתאר את קו הרקיע של בוורלי הילס ומספק נוף‬         ‫והזנחה פושעת של כר הדשא הסמוך‪ .‬בניינים‬                         ‫והמון חלונות‬
‫רחוב ייחודי‪ .‬הכפר מציע מגוון טיפולוגיות דיור‬      ‫מסוג זה אפיינו את אדריכלות המגורים המודרנית‬                   ‫והמון מרפסות‪,‬‬
‫שונות ‪ -‬שלושה מבנים להשכרה‪ ,‬שני דירות סטודיו‪,‬‬     ‫של המאה העשרים בכל רחבי העולם‪ .‬אדריכלות‬
‫חמישה בתים פרטיים‪ ,‬ושמונה בתים משותפים‬            ‫אשר מטרתה העיקרית הייתה לתת מענה לדיור‬                    ‫וגרים בו יחד הרבה ילדים‬
‫הפונים אחד לשני ומטפחים תחושה שכונתית‬             ‫מוזל למשפחות צעירות אשר חיפשו לגור בערים‬                      ‫והרבה אנשים‪.‬‬
                                                  ‫מרכזיות קרוב למקומות העבודה‪ .‬עם השנים בניינים‬
                            ‫פרטית במרכז העיר‪.‬‬     ‫אלו נהיו מעין פילים אפורים ללא חן חיצוני ומוזנחים‬           ‫אני מכיר את כולם‪,‬‬
‫מרפסות פרטיות משתרעות על פני חצר פנימית‬           ‫כתוצאה מחוסר תרבות בדיור משותף ואדריכלות‬                  ‫חוץ מהשכנים החדשים‪.‬״‬
‫המאפשרת לשכנים להנות מהטבע ועצמאותם‪.‬‬
‫קיים גם איזון בין ציבורי לפרטי שכן המבנה נראה‬                   ‫שלא נותנת מענה מודרני לתושביה‪.‬‬       ‫נזכרתי בפתיח זה מספרה הנפלא של דתיה בן דור‪,‬‬
‫אטום מהרחוב‪ ,‬אך חושף חזית שקופה הפונה לכיוון‬                                                         ‫״בית משותף״ כשישבתי לכתוב שורות אלו‪ .‬גדלתי‬
                                                  ‫בשנים האחרונות חל שינוי מבורך בתכנון מבנים‬         ‫בערד בשנות השמונים בבניין או יותר נכון בלוק של‬
                     ‫הגן הפרטי ויחידות המגורים‪.‬‬   ‫משותפים נמוכים באירופה וגם כאן בלוס אנג׳לס‪.‬‬        ‫ארבעה קומות שהכיל ‪ 16‬יחידות דיור זהות לחלוטין‬
‫״אנו רוצים להכניס את האווירה הירוקה למה‬           ‫בנוסף על שבירת ״המסה״ הכבדה של הבלוק‪,‬‬              ‫ומגוון רחב של משפחות מרקעים שונים‪ .‬קומת‬
‫שנחשב באופן מסורתי לקומפקטי‪ ,‬על ידי פירוק‬         ‫התווספו מספר חללים ציבוריים כגון מכוני כושר‪,‬‬       ‫הכניסה אופיינה כחלל פתוח המחולק על ידי רשת‬
‫מסת המבנה‪ .‬במקום לפתח ארכיטקטורה בה‬               ‫גינות גג‪ ,‬חדרי ישיבות‪ ,‬חדרי ילדים‪ ,‬וכדומה‬          ‫עמודי בטון חשוף‪ .‬בחלל משותף זה‪ ,‬שחקנו כדורגל‪,‬‬
‫הטבע קיים סביב הבניין‪ ,‬אנו רוצים לתת לתושבים‬                                                         ‫תופסת ומחבואים )ושגענו את השכנה מלמעלה(‪,‬‬
‫את החוויה של להיות באמצע הטבע‪ ,‬תוך שהם‬                        ‫המאפשרים אינטראקציה בין הדיירים‪.‬‬       ‫בנינו סוכות‪ ,‬״והחטפנו מכות יבשות״ בבלטות בטון‬
‫נהנים מהנוחיות של עיר גדולה בעיר‪ .‬החברה‬           ‫לא רחוק מבוורלי סנטר שוכן לו מתחם מגורים‬
‫העתידית צריכה להיות יותר מפוקסת על בני אדם‬        ‫מודרני ומעניין בשם גארדן‪-‬האוס ששבה את עיני‬                                                 ‫‪www.weinamerica.com 26‬‬
‫וטבע‪ ,‬כמובן שיהיה לנו טכנולוגיה מתקדמת יותר‬
‫אבל היא תוסתר מאחורי החיצוניות‪ .‬אדריכלים‬                                ‫ובנייתו מושלמת בימים אלו‪.‬‬
‫ויזמים חייבים להיות אופטימיים ולכלול יותר‬         ‫פרויקט זה אשר מכונה על ידי האדריכלים ״הכפר‬
‫פארקים ציבוריים‪ .‬העתיד שלנו צריך להיות שטוף‬       ‫על הגבעה״ מכיל ‪ 18‬יחידות דיור ותוכנן על ידי‬
‫שמש‪ ,‬יפה מאוד‪ ,‬וללא זיהום‪ ".‬מציין האדריכל מא‬      ‫משרד האדריכלים הסיני המצוין‪,MAD Architects ,‬‬
                                                  ‫)משרד לוס אנג׳לס(‪ .‬פילוסופיית העיצוב של משרד‬
                                        ‫יאנסונג‪.‬‬  ‫זה נוגעת לחיבור לנוף וטבע עם אדריכלות על מנת‬
                                                  ‫ליצור מרחבים רגשיים ורוחניים מאוד לחיי היומיום‬
         ‫לשאלות ותגובות אשמח לענות‪:‬‬
                                                                                       ‫המודרניים‪.‬‬
         ‫‪Lior Schapiro 310-310-0565‬‬               ‫לכן‪ ,‬קבוצת האדריכלים הציעו פרדיגמה חדשה‬
            ‫‪LS@NUMIHOME.COM‬‬                       ‫ומעניינת לשפה הארכיטקטונית של החוף המערבי‬
           ‫‪WWW.NUMIHOME.COM‬‬
                                                         ‫בתוך הצפיפות המשתרעת של לוס אנג׳לס‪.‬‬
          ‫‪INSTAGRAM: @NUMIHOME‬‬                    ‫״הגבעה״ מוגדרת כקיר חי )המכונה גם גינה אנכית(‬
                                                  ‫של ‪ 7000‬רגל רבוע שהינו אחד הגדולים ביותר‬
‫*ליאור שפירו הוא אדריכל בוגר בית הספר שפיצר‬       ‫בארה״ב‪ .‬עיצוב הגינה האנכית מכוסה בצמחים‬
‫לאדריכלות במכללת העיר )‪ (City College‬ניו יורק‪,‬‬    ‫מקומיים‪ .‬חלק מיתרונותיו הרבים של הקיר הירוק‬
                                                  ‫הוא היכולת שלו לקרר את האוויר‪ ,‬לספוח רעלים‪,‬‬
  ‫בהצטיינות‪ .‬עוסק באדריכלות מאז שנת ‪.1998‬‬         ‫להגביר את הלחות בחדר‪ ,‬לשמש כמבודד וסופג‬
  ‫ליאור פועל באופן עצמאי ועוסק בעיקר בתכנון‬
  ‫בתים פרטיים ללקוחות‪ ,‬ויזמות אישית בנדל״ן‪.‬‬
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31